torsdag 21 oktober 2010

dan före dan före dan...

Hampus barnkalas närmar sig med stormsteg. På lördag är det dags att "underhålla" närmare 20 barn i skogen i två timmar. Idag var jag ute för att reka lite. Skogen är ju känd sedan tidigare men en skattjakt ska det bli och då är det ju bra om ledtrådarna funkar. Dock hade jag inte räknat med att det skulle vara en massa folk där och drälla runt. Jag vågade då inte smita runt i vindskyddet och räkna träd i skogen utan jag promenerade fint på stigen. Tills de försvunnit vill säga sen älgade jag ut i skogen och grejade.

Jag hoppas på fint väder på lördag. Det skulle liksom göra det hela lite roligare.

Ikväll är det en pirrig Hampus som lägger sig. Bara två dagar kvar ju! Hur ska man kunna sova då?! Dessutom ska farmor ta med honom till leksaksaffären imorgon för att välja present. Han tror nu att allt han vill ha kommer att vara slut imorgon. Ingen risk tror jag.

2 kommentarer:

Pz2 sa...

Stor sol över Närke på lördag har jag hört =O)

. sa...

När får vi andra träffa födelsedagsbarnet? På självaste dagen eller när?