lördag 18 september 2010

sådan mor, sådan son

Hampus och jag spelar tevespel, Ice Age. Vi är sengångaren Sid och så får vi olika slags uppdrag. Just nu, eller ja de senaste timmarna, har vi varit fast inne i värsta äckliga spindelgrottorna. Jättemonster i mörka tunnlar. Skräck på riktigt. Vi är lika envisa bägge två. Båda vill spela och båda tycker att den andre gör fel. Undrar om vi kommer att återse dagsljus innan det är dags att stänga av för kvällen?! Jo jag kom ut! Så jag ägnade en timme åt att rulla dinosaurieägg också. Hampus satt bredvid och vrålade när jag gjorde fel ;-)

Annars har det varit en bra dag. Började med innebandy imorse. Verkligen superkul! Sedan blev det en tur till affären med Bosse och Elvira. Hem och laga mat och sno ihop en cheesecake till imorgon. Jag testade receptet från senaste Buffé. Ser hur gott ut som helst. Resten av dagen har det ätits lördagsgodis och fikats. Nu sitter barnen och klipper med ögonlocken i soffan. Snart, snart läggdags och jag ska ta en bok och ett glas vin och sätta mig i uterummet. Höstmys!

Inga kommentarer: