tisdag 30 mars 2010

vårtecken hos oss

Nu är inte fönstren skitiga längre, bara väldigt flammiga!
Imorse när jag var färdig tänkte jag att det gärna kunde få vara solfritt i ett par veckor så att jag skulle slippa se det bedrövliga resultatet. Jag suger på att putsa fönster. Urkass. Funderar allvarligt på att inkalla experthjälp nästa gång. RUT-avdrag?

Men nu när solen skiner så känns det helt okej ändå. Kisar man när man tittar ut så är det inte så farligt ;-)

Elvira och jag har varit ute och skyfflat snö. Mina grannar måste tycka att jag är knäpp. Igår körde jag skottkärror med snö från baksidan och vidare ut på gatan. Tycker synd om gräsmattan som är rejält sur. Jag inspekterade lite under snön i rabatten och visst julrosen är på gång. En snödroppe och ett knippe med tulpanknoppar kommer i gräsmattan.

Inga kommentarer: