fredag 26 mars 2010

sj sj gamle vän...är du slut nu?

Då var Karlstadsäventyret slut för den här gången. Äventyrligt värre visade det sig. Jag hade bokat tåg och tyckte att det skulle bli skönt att kunna läsa lite på tåget. Mysa sig lite i lugn och ro ni vet. Så blev det såklart inte. Nej då. Jag kom till Kumla station 06.40 i god tid innan tåget skulle gå. Då informerades jag av utroparrösten att mitt tåg var inställt och ersättningsbuss skulle komma. Alltså väntade jag på denna buss. Jag väntade i över en timme, för det fanns liksom inget annat att göra. Vänta ute i rugget och kylan klädd i "sitta på tåget och mysa kläder". Jag höll på att frysa ihjäl. Skakade och kunde inte hålla i mobilen. Bosse satt på jobbet och sökte information åt mig, nya tågtider, varför ingen buss, vad göra osv. Till sist gav jag upp, grinade av kyla och han fick åka från jobbet och köra mig till Hallsberg. Den berömda tågknuten. KAOS. Finns inget bättre ord. Förvirring skulle kunna fungera men kaos är mer passande. Mitt tåg fanns ibland med på tavlan för att sedan stundtals försvinna helt. Man kan säga att Karlstad var ingen prioriterad ort denna dag. Malmö. Stockholm. Göteborg. Jag pratade lite med två killar som skulle till Kristinehamn. Man hinner prata en del när man står där och hänger. Jag hängde med en mugg kaffe mot ett element och kände sakta värmen återvända till kroppen. Efter 1,5 timmes väntan ordnade jag en bil. Lillebror M kom och hämtade mig och mina två "kompisar". Jag lånade bilen och släppte av Niklas och Johan i Kristinehamn och kom lagom till lunchen i Karlstad. Missade halva dagen men det ordnade sig i alla fall.

Nu är jag hemma igen. Barnen är hemma igen efter en natt hos farmor och farfar. Bosse är i Liverpool och trivs där.

Inga kommentarer: