söndag 21 mars 2010

min toppensöndag

Vilken toppendag. Trots vädret!
Morgonkaffe med min pappa. Barnen blev helt spralliga och skulle visa upp alla sina konster. Lyckliga Elvira satt i morfars knä och mös med tummen i mun.
Bortalek hos kompisar. Elvira satt mest nära mamma och mös, lite blyg. Hampus lekte och höll sig relativt lugn. I en del sällskap spelas det över så förskräckligt.
Hejaklack i bowlinghallen. Där vi träffade sötaste Kajsa med mamma. Elvira hejade på "noffa" (morfar) men även på farfar/grannen Berne m.fl. som inte var där alls...
Fotbollstittande med ett litet gäng intresserade. Hampus tillrättavisade kompisen "Nej Zlatan är inte alls med. Inte i min teve. Du vet det finns fler planer: hemmaplan, bortaplan och extraplan"
Kvällsröj i garderober. Nu är bilen full med skräp som ska till tippen. Varför är jag så bra på att spara på mina egna grejer? Andras går hur bra som helst att slänga.
Dagen avslutades vid köksbordet, räkrullen satt fint. Hampus fick vara uppe lite längre då han sovit middag idag (!).

Lite stackarns om min lillasyster som ligger magsjuk och eländig...i Thailand. Jag tycker helt ärligt synd om dig! Puss

1 kommentar:

Lösvirkesbyggarna sa...

Det är aldrig roligt att vara magsjuk, men i Thaland! Stackars Malin!

Skönt att höra att ni har haft en så härlig söndag. Själv är jag mest bara trött, trött, trött. Så jag förstår inte vad jag gör uppe vid datorn. Det är faktiskt ok att gå och lägga sig efter nio!
Kram Anna