torsdag 18 februari 2010

studietankar

Sitter och skriver på mitt arbete, har fått ihop 3 sidor av 5.
Svårt att hålla tankarna på rätt ställe.

Ute snöar det. Vagnen står ute på förskolan, bäst att komma ihåg att ta med en snöspade för att kunna gräva fram den i eftermiddag. Ska jag tradera bort Elvisens funktionskläder från förra året. Är det läge för det nu? Mitt i vintern? Har de plockat fram nya funktionskläder i affärerna? Vill jag åka och köpa nya fina skaljackor som sedan måste ligga i garderoben och vänta på våren? Oj nu snöar det ändå mera, nästan vågrätt från höger till vänster när jag tittar ut. Undra vad jag ska svänga ihop för mat till mig idag? En sallad?

Nej uppryckning hemmastudent! Nu blir det en stor mugg kaffe och så sätter jag mig och läser "Literacy - i familj, förskola och skola" (Carina Fast, 2008)

Inga kommentarer: