torsdag 14 januari 2010

"torkar svetten ur pannan"

Jag hade tänkt sticka iväg och vaccinera barnen imorgon men så hörde jag att BVC körde dropp in även idag. Tur att jag hörde det. Stor jävla tur! Direkt efter jobbet åkte vi iväg Bosse och jag och så barnen förstås. Hampus skrek och grinade här hemma. Han ville visst inte ta någon spruta. Han tänkte hålla för båda armarna. Stackars barn som han stressade upp sig. Jag lockade och pockade med alla leksaksaffär, semlor och stora-duktiga-killen-uppmuntringar jag kunde uppmana. Vi kom iväg och vi kom in. BVC-tanten såg direkt hur läget var. Det småpratades lite och kanske, kanske tinade sonen en aning. När det var dags så bestämde vi oss för att ta Hampus först. Jag skämtar inte om jag säger att jag fick tvångshålla honom. Han skrek och kämpade så att han fick stora röda prickar i pannan (?!) Att BVC-tanten lyckade pricka rätt är ett under. Lillasyster var en baggis. Elvira grinade mest för att hon inte fick stanna kvar och leka med leksakerna på skrivbordet...

Självklart blev det ett stopp vid den lokala leksaksaffären. Mot pappans vilja inhandlades en Car's bil, vi hade visst en snarlik hemma redan. Men har man lovat vad som helst så är man glad om grejen kostar 129 kr. Pustar ut!

1,5 semla samt resterna efter gårdagens äppelpaj. PMS! Hej godis- och sötsug liksom.

Inga kommentarer: