söndag 17 januari 2010

på tur


Imorse fick jag ett ryck och for ut i förrådet. Jag skulle leta på mammas försvunna pjäxor. Jo för att jag har minsann lånat mammas längdskidor samt tillhörande pjäxor för sisådär...8-9 år sedan. När syster skulle låna skidorna för något år sedan hittade jag inte pjäxorna. Men idag så fann jag dem. Passade gjorde de också. Visst är de snygga? Tillsammans med Hampus tycker jag att det är rätt skoj att åka. Vi har åkt i "färdiga" spår samt gjort egna. Snyggaste vurpan måste jag säga att jag gjorde. Platt på rygg med ena skidan rakt upp. Tror inte att någon såg mig!

Den lille skidåkaren är ihärdig. Idag körde han även slalom på garageuppfarten, med längdskidorna på. Jag är sugen på att testa utför men tror att vi lika gärna kan vänta ett år till.

Inga kommentarer: