onsdag 23 december 2009

rapport från dagen

Julfirandet gick bra. Jag hade bara glömt rödkålen och den var det ingen som saknade. I efterhand kom jag på att jag glömde ta fram nubbarna. Vi brukar inte "nubba" men jag hittade ett gäng med små söta Aalborg flaskor så jag tyckte att vi kunde göra det i år. Nu finns de kvar till...midsommar!? Nu var det ju inte så att vi roddade ihop hela julbordet själva utan vi hjälptes åt. Gästerna hade med sig en massa gott och de lämnade en massa gott. Imorgonbitti behöver jag knappt fixa något utan vi kan äta rester på morgondagens julbord. Tråkigt? Jovars men vaddå, orka laga nytt när det finns.

När sista matbiten pressats ner gjorde syster och jag en insats i köket. Skönt att slippa det bakefter.

Skäggiga mannen från nordpolen knackade på dörren och barnen mötte upp i hallen. Hampus och Nora var tuffa. Elvira fick panik och flängde mellan morfar, Carina, Sandra och mig. Stackars liten blev helt förstörd. Livrädd! Innan tomten gick ropade hon i alla fall "go jul" men det hördes inte i det allmänna kaoset. När tomten lämnat byggnaden öppnade hon lyckligt sina paket. Alla barnen fick två paket. Lagom mycket tycker vi. Hampus var så nöjd med sina bilar och ett litet bilgarage. Elvira fick pussel och en ny docka.

Nu ska jag krypa upp i ett soffhörn och läsa Camilla Läckbergs Fyrvaktaren.

1 kommentar:

. sa...

Jag saknade nubben! Kom på det nu på morgonen :-)

Julpussar till er från oss! Ses i morgon!