torsdag 24 december 2009

julafton

Jag kan ju inte tappa greppet och strunta i att blogga bara för att det är julafton.

Tomtens besök igår satte sina spår inatt. Liten strulade från straxt efter 22 till 03 någonting. Behöver jag säga att jag var lite småsur på henne då!? Tuppjuck! Tillslut somnade hon och så gjorde även jag. Vi sov till 9 imorse och det behövde vi båda.

På förmiddagen drog jag med bägge ungarna ut till pulkabacken. Mannen placerade sig i köket och fixade det som skulle fixas inför dagens julbord. När åkte man senast pulka på julafton?
Dagen har sedan flutit på. Klappar i mängder öppnades. Kalle Ankas jul valde vi framför Anna Ankas. Godis. Kaffe. Mera godis. Julmust. Kräkmätt men ändå godissugen.

Nu sover barnen och idag ska jag verkligen börja läsa fyrvaktaren, hann inte igår eftersom E vaknade.

Inga kommentarer: