onsdag 4 november 2009

nu fick det vara nog

Min lilla unge har mycket ärvda kläder, det tycker jag är bra. Men idag när jag hämtade på förskolan fick jag nog. Min lilla söta unge iklädd svarta kavatkängor, blå gummibyxor, röd gummijacka, rosa mössa. Allt ärvt i ett par omgångar...Ingen vacker syn precis. Det spelar kanske inte så stor roll kan man tycka men när jackans dragkedja nu krånglat ett tag så fick det bli nytt till liten. Jag öppnade stora plånboken på Stadium och som grädde på moset åt vi kvällsmat på MAX. Där fick man nämligen med ett dataspel till stora barnet. Gratis är gott!

Kvällen har jag ägnat åt att redigera ihop en semesterfilm från helgen som gick. Kul men tidsödande.

4 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Veran vill ändå ha sin rosa mössa till sin röda jacka. :-)

Hur redigerar du film? I vilket program?

Hanna sa...

Viran är liten=mamman bestämmer ;-)
Jag använder Windows Movie Maker, redigerar låter avancerat. Jag klipper bort det jag inte vill ha och lägger till lite text här och var. Jag blir nöjd iaf.

. sa...

Vill se, vill se! (Både filmen och ungens nya kläder!)

Finnpajsaren sa...

Ah okej. Ska testa nån dag.
Fint prickigt set.
Och ni toppade nog fina fredagsmaten ikväll, men mcd är ju nästan i samma liga. :-)