onsdag 14 oktober 2009

två månader för sent...

Nästan exakt två månader efter 1,5 årsdagen var vi på kontroll på BVC. Eftersom Hampus var hemma och sjuk så blev det bara liten och jag som stressade iväg. Konstigt att jag ens anstränger mig att komma i tid när jag aldrig, aldrig någonsin fått komma in på utsatt tid.

I alla fall så var det nu dags att mäta och väga skruttan. Måttstocken hamnade på 82 cm och vågen stannade på 9735 g. Jag hade nog trott på en vikt över 10 kg men jag får tydligen vänta till 2,5 årskontrollen. Tantdoktorn var inte helt nöjd med spetans lilla vikt men hon fick godkänt. Jag berättade såklart att vi har en matglad tjej som äter det mesta och oftast mycket. Då sa tantdoktorn och de andra medhjälparna att de ju såg hur mamma såg ut...tackar tackar!

Elvira var inte riktigt på humör men hon löste de uppgifter hon fick. När vi pratade om språket så var jag ju tvungen att berätta att liten pratar tvåordsmeningar. Då häpnade nog tantdoktorn en liten aning. Stolta mamman växte en aning!

Elvira säger saker som:
Elvira sova.
Pappa trött.
Hampus tappa.
Mamma kom.
Elvira med.

Jag tjatar "älskar dig" och hoppas att snart få höra dessa ord men icke ännu. Istället sjunger sötnosen "Lilla snigel" nästan helt och hållet rätt.

1 kommentar:

Therése sa...

Klart du ska vara stolt. Teo sprang till sin matstol: äta mat...
Man blir så nöjd!
Hoppar lilla E, Teo hoppar gämnfota och även gärna rakt ut från stolar och allt som kan fungera som avsatts.
Mina nerver sitter utanpå, det barnsäkra hemmet har visat sig fallera. Tex S stora häst, oj vilken bra höjd osv.
Tur man är med och har koll.
"Hönsiga mamman"