torsdag 20 augusti 2009

tråkig?

Som ett barn på julafton blev jag när jag hämtat ut min nyinköpta löparklocka. Kul, jättekul att testa alla funktioner. Tar sin lilla tid dock eftersom manualen är på utrikiska, engelska förvisso...
Nere på köksbänken ligger också kuvertet med nummerlappen till lördagens lopp. Uhu vad spännande!

Imorgon är det tidig uppstigning, jag öppnar på jobbet. Efter jobbet ska jag få den stora äran att hämta hem barnen från inskolningens sista dag. Hönsmamman har skickat med pappan oroliga frågor som fröknarna säkert skrattat gott åt. Jag vet ju hur de är de där barnomsorgsmänniskorna ;-)

Eftersom jag skulle börja skriva upp roliga saker som Hampus säger så skriver jag här.
På väg tillbaka till den parkerade bilen inne i stan.
-Du ser för tråkig ut mamma
-Va?!?

Jag skyller på att han inte vet vad tråkig betyder och att han nu testar ordet i olika sammanhang. Visst kan det vara så?

3 kommentarer:

Camilla Krona sa...

Ja så måste det vara. du ser allt annat än tråkig ut.
Lycka till med loppet.
Kram Camilla

Anonym sa...

Lycka till! Hoppas det känns bra så här innan, peppad till max förstås (-:
Kram / Tessan

. sa...

Haha! Snäll kille!