tisdag 11 augusti 2009

mina små

Igår var det dags för inskolning. Mammans och pappans finaste ska nu tas om hand av andra än oss själva. Jag är inte direkt orolig. Jag tror och hoppas att det ska bli kanon. Men visst redan idag högg det till i mammahjärtat när Hampus berättade att han inte hade lekt med någon, "ingen kompis". Visst han var bara där en timme men ändå. Bosse förklarade sedan för mig att han visst hade lekt men det var ju inte med någon av hans kompisar sedan tidigare. Lilla vännen har inte riktigt greppat att man kan skaffa nya kompisar. Okej det är nog lugnt fortfarande. Pust!
På väg mot en ny del av livet...


Så här såg det ut för två år sedan då Hampus skulle iväg på sin allra, allra första inskolningsdag.

2 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

De är så fina. Hoppas inskolning och nytt dagisliv går bra. Ses vi snart kanske? Kram.

. sa...

Åh vilken liten plutt han var då! Hoppas att de kommer att trivas, vilket jag också tror!