torsdag 13 augusti 2009

jobb, jobb, jobb

Nu är jobbet i full gång på allvar. På måndag kommer skolan fyllas med en massa glada och förväntansfulla barn. Innan dess är det bra om personalen hinner rensa undan gammalt och packa in nytt och slänga kartonger och...
En liten skola, inte så många elever men inte heller så mycket personal. Idag har vi ägnat åtskilligt med tid åt att få ihop ett schema som känns hållbart. Svårt, för att inte säga omöjligt. Jag har massor av saker att göra, dessutom vet jag av tidigare erfarenheter att första dagen brukar vara lååång. Alltså behöver jag ha en god planering så att jag har saker att fylla tiden med. Mitt gäng med 5-6 åringar ska gärna hållas sysselsatta under ordningssamma former. Alldeles säkert kommer jag ha ett gäng med föräldrar på besök också. Kul men det gör att det känns än mer pirrigt. Äsch fåniga känsla. Jag och barnen och föräldrarna ska ju fixa det här TILLSAMMANS klart att de ska vara där och se vad vi grejar med första dagen. Hoppas att arbetsdagen imorgon blir bra så att jag kan slappna av i helgen.

Med inskolningen verkar det gå bra. Hampus vet nu vart toaletterna finns men han har hela tiden varit "noll kissnödig". Idag sa pappan hej då och lämnade barnen i hela 15 minuter. Elvira började visst snyfta lite men slutade innan Bosse försvunnit. Skönt. Däremot var Elvisen väldigt seg att lägga ikväll. Troligtvis beror det på att det händer en massa nytt på dagarna. Hon har säkert fullt upp med att sortera intryck och klura på vad det är som sker.

Inga kommentarer: