söndag 26 juli 2009

semestern med ord

Veckan vid havet blev ungefär som jag hoppats. Vädret var högst varierande, jag hade dock önskat mer sol. Nåja, jag badade i alla fall i havet, fick kryssa mellan alla (äckliga) manter. Eftersom vädret inte krävde vår närvaro vid badställena hela tiden så hann vi med att utforska Kungshamn och Smögen. Jag och syster har troligtvis traskat på alla små gator som finns. Kollat in alla fina hus, fantastiska verandor, konstiga tak, vidriga färgval och sist men inte minst alla nummerplåtar på de tusentals bilar som rör sig i dessa semesterfirarorter. Platespottingen har gått över förväntan i veckan, jag väntar nu på att 179 ska komma åkande emot mig.

Vi har ätit goda räkmackor, baguetter fyllda med smaskig smet och god hemlagad fiskgryta med havskatt (det ni!)

När männen tröttnat på oss så tog de den ena bilen och packade sig hemåt med varsitt barn. Kvar blev Elvira, syster och jag. Vi passade genast på att springa ut på bryggan för att äta och dricka cider. De sista dagarna njöt vi av lugnet som faktsikt uppstod när vi bara hade E att bråka med.

Efter att ha slutstädat lägenheten och lämnat nycklarna tog vi bilen för att göra en utflykt innan hemfärd. Vi åkte till Badholmarna i Bovallstrand. Några små holmar ihopbyggda med broar/bryggor, dessa holmar var fullsmäckade med olika badplatser. Det fanns vikar, hopptorn, trampolin, sandstrand, bryggor, stegar osv. Vi hade sol men det blåste kallt så något dopp blev det inte för oss men mysigt var det.

Inga kommentarer: