måndag 27 juli 2009

läpparna små utav bär äro blå


Idag fick jag med mig resten av familjen till blåbärsskogen. Mannen gillar inte att vara i skogen, att dessutom göra någonting så tråkigt som att plocka blåbär! Men han imponerade. Flinka fingrar plockade glatt samtidigt som han mumlade för sig själv "blåbärspaj är gott, blåbärspaj är gott, blåbärspaj är gott..."
Elvira åt och åt. Hon var mer eller mindre blå i hela ansiktet när vi åkte därifrån. Hampus kämpade och plockade, mot slutet kom han på att han kunde ta från våra "stora" hinkar för att fylla sin lilla. Rackarunge! Att vi åt blåbärspaj till eftermiddagsfikat var väl ingen överraskning?

Jag avslutade kvällen med att ge mig ut och springa. Det blev en tur till Kumlasjön och väl där sprang jag i backen. Jobbigt och lite pinigt att flåsa där alldeles ensam. Förr i tiden när jag spelade innebandy var vi ofta där och sprang på försäsongsträningarna. Mycket lättare att ta ut sig när det gäller att komma före alla andra.

Inga kommentarer: