fredag 3 juli 2009

nu är det semester

Det har nu blivit dags för sängen efter en lång dag. Började med en löprunda på lite över 14 km. Därefter snabbt till jobbet för sista dagen innan efterlängtad semester. Dagen blev precis så lång och seg som man inte vill att den ska vara. Hem och slarvade över nedervåningen, golven torkade och dammråttorna tillfälligt bortmotade. Vi skulle behöva en hel armé med självgående dammsugare för att hålla rent på golven. Tillsist var det nattinatti för barnen (trodde vi...) E somnade och H blev läst och nattad. Vi grillade och dukade fram ute på altanen trots regn. Lagom när vi ska äta kommer H upp och är JÄTTEHUNGRIG. Lite mysigt att sitta själva med honom och höra på alla hans funderingar. Min lilla stora kille.

För att göra som man ska så har jag tagit ett par glas rött och försökt koppla av från jobbet. Inte helt lätt när det var jobbigt ända in i det sista. Ni vet väl att jag gillar mitt jobb? Det enda som är jobbigt är trotsiga barn som vägrar att lyssna på en, jobbiga föräldrar som tror att de vet bättre än personalen hur det fungerar i en större barngrupp, gnälliga kollegor som behövde ha semester för nån vecka sen... Men nu var det då äntligen min tur. Hej semester här kommer jag!

Inga kommentarer: