onsdag 29 juli 2009

formcheck

Jag började dagen med att leka Leila bakar. Smaskig blåbärspaj till förmiddagsfikat blev resultatet. I samband med fikat blev vi av med sonen som hämtades av mormor. Han ska plockas hem imorgon. Vi har såklart inte bara varit hemma och skrotat vi heller utan vi lämnade nästa barn hos farmor och farfar och åkte själva vidare till Vingåker. I Vingåker gjorde vi vårt bästa för att få fart på världsekonomin. En uppsättning vinterkläder till barnen och jeans till Bosse och mig. Pizzabagaren fick en slant han också!

När jag nattat liten snörade jag på mig skorna och gav mig ut för att springa. Jag hade bestämt mig för två varv på "Hälsans stig". Ett varv mäter 9 km och går förbi Kumlasjön. Vid sjön var det musikjippo och fullt med folk. Jag lyckades dock trassla mig förbi. Tur att jag sprang i backen i måndags, det hade varit riktigt pinigt att göra det ikväll. Jag lyckades med min föresats, 18 km avverkades på 100 minuter. Lovande tid inför Åstadsloppet som snart går av stapeln.

1 kommentar:

. sa...

Jösses! Grattis till dig då, själv käkade jag chips i tvsoffan...