tisdag 16 juni 2009

mina goa barn

Jag känner mig slapp. Slapp i kroppen och huvudet. Kan det hänga ihop med den tidiga morgonen? 

Måste bara få berätta lite meningslösa saker om mina goa ungar. Jag jobbade till 17 och möttes på gatan av två glada barn. Efter en stunds utelek övergick det glada till tröttgråt och kiv med grannkompisen. Vi tvingade in båda barnen. Jag fick med Hampus på att hjälpa till med maten. Han tvättade händerna och hjälpte till en stund. Vi fixade någon slags tacogratäng. Han hamnade snart vid bordet för att provsmaka nachochipsen. De smakade mums! Elvira satt även hon och tuggade i sig av de goda chipsen (!) Maten blev klar och jag ojade mig lite över att E inte skulle kunna äta den starka maten. Men vad fel jag hade. E slevade in tallrik efter tallrik varvat med en del chips. Hampus åt också han med god aptit. Lyckad kväll känner man då. Sedan hamnade båda älsklingarna i ett välbehövligt bad. Med ett par vattenballonger så blev det inte ens gnäll om schampooneringen. Storebror sover redan på sitt rum. Bosse håller på att söva lillasyster, går mycket enklare för honom än för mig.

1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

Bra jobbat med den arla joggingen! Och bra tips med vattenballongerna. :-) Kram kram från en bil på västkusten.