onsdag 17 juni 2009

inga bilder idag heller...

Jag glömde kameran hemma!

Idag lyxade jag till det med en ledig dag mitt i veckan. Skönt att vakna och bara vara eller ...
Klockan 9 skulle vi vara vid kyrkskolan på sommaravslutning, man fick gärna ha med sig blomster till midsommarstången så Hampus och jag cyklade iväg och plockade en stor bukett Lupiner. Stången blev så fin och det dansades och sjöngs runtom den. Härligt tårtkalas tillsammans med andra mammor, barn och fröknar. Bosse var den enda pappan. Vad gör alla andra lediga pappor? Det kändes lite vemodigt eftersom det var vårt allra, allra sista besök på Öppna förskolan.

När jag ändå hade dagen ledig så hade jag passat på att boka in ett besök på barnens blivande förskola. Jag blev inte direkt förvånad över att både lilla E och stora H fann sig så bra. Kändes som att inskolningen kommer att gå smärfritt för både mamma och barn.

Min dag avslutades i goda arbetskamraters sällskap. Vi var hembjudna till A. Mat och fika bjöd hon på vi stod för snacket, skratten och skriken! Skojig kväll.

Inga kommentarer: