lördag 20 juni 2009

mellandag


En typisk mellandag har passerat hemma hos oss. Känns att man var ledig igår men ändå ingen söndagsångest eftersom vi är lediga även imorgon. På förmiddagen hade vi lekkompis med mamma här. Trevligt att sitta och snacka lite strunt. När de åkte hemåt så åkte vi till affären för att inhandla lördagsgodis. Till sin stora lycka blev Elvisen bjuden på en liten non-stop godis av storebror. Jag och Bosse ropade NEJ men då knastrade det redan i munnen på lyckligaste lillasystern. På eftermiddagen lektes det en del inne. Hampus och jag spelade "Smarta skator". Ett väldigt roligt barnspel som kräver lite eftertanke. Nu ska jag smutta vidare på min sangria, blev lite sugen när jag läste om detta hos systeryster.

1 kommentar:

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad härligt det låter med en mellandag! Vi kör på i samma höga tempo, fast lite högre ändå kanske. Vi jobbade till fyra igår, men bara till två idag. Det är ju ändå midsommardagen! ; )