tisdag 2 juni 2009

den som spar hon har

Plånboken blir inte tjock av föräldrapenning det ska gudarna veta. Jag har varit den som stridit för att snåla på dagar och nu ikväll när vi begärde ny ersättning för hemmapappan slog det mig att vi har en hel del dagar kvar. Nu har vi ju liksom två barn med ungefär samma mängd sparade dagar.

Vad gör man med sina sparade dagar? Jag tror inte att mitt jobb under hösten går att kombinera med föräldraledighet ens pyttelite, men jag ska nog fråga bossen imorgon. Ett annat alternativ är ju att vara ledig över jul och att Bosse kan förlänga sin semester nån vecka sen när jag har sommarlov om jag någonsin får det igen. Känns avlägset!

1 kommentar:

. sa...

Mmm, vi har också några dagar kvar, känns som värsta lyxen men det gäller ju att våga använda dem också!