torsdag 28 maj 2009

om att nästan bli överkörd

Höll på att gå miste om resten av mitt liv idag. Kom cyklande i godan ro på väg hem från jobbet. Ser på håll en kommungolfbil (ni vet en sån där liten men ack så snabb bil) Kommungubben som satt i den höll hög fart samtidigt som han väldigt intresserat kollade ner mot bäcken. Det var inte långt ifrån att jag blev överkörd. Dumma jag kom mig inte för med att veja undan heller utan jag räknade med att han kanske hade ett öga på vägen. Det hade han inte!

Trodde på lite fotbollsträning här på kvällen men det blev tydligen inget den här veckan. Jag sprang en snabb runda i skogen. Idag var leendet som bortblåst. Svinjobbigt! Blev senare en lång runda också. Närmare bestämt en timme - på Maxi!

2 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Men tur det gick bra!
Annars hade du ju inte fått shoppa på Maxi... ;-)
Allt bra?
Kram.

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad skönt att inget allvarligt hände! Vi vill ha dig vid liv!
Kram Anna