torsdag 30 april 2009

långhelg

Skönt med lite längre ledigt. Vi ska inte ut och demonstrera, inte ens lyssna på ett förstamajtal. Jag velar lite mellan cirkus och knattespeedway. Cirkus är väl kul?!? Men den här cirkusen är inte snälla mot sina djur. Nä just det, dummingar är de! När jag satt hos frisören och väntade på att få bli klippt kom det in en kille och började plocka ner cirkusaffischen som frisörsalongen hade satt i fönstret. Frisören frågade om det inte skulle bli nån cirkus och fick då svaret att de var dumma mot sina djur och att det nog var bäst om han fick ta affischen iallafall. Lite skumt! Det sitter fortfarande massor av affischer kvar i Kumla så han kanske tröttnade.

Idag lyxade jag till det med att sluta lunch. Glad i hågen stormade jag hem och berättade för Hampus att vi nu minsann skulle prova att cykla utan stödhjul. Han tvärvägrade. Tills jag utfäste en belöning, en stor påse godis! Vilken godisråtta kan motstå det? Vi monterade bort stödhjul och monterade fast handtag för mig att hålla i. Handtaget är skitbra. Full koll och man slipper böja sig. Hampus var så otroligt duktig. Det dröjde inte många vändor innan jag kunde släppa helt på raksträckorna. Innan vi gav oss så klarade han att svänga själv. Imorgon blir det till att öva starter och lite mer svängar. Jag är stolt så att det pyser ur öronen på mig.

5 kommentarer:

Sara sa...

Oj det var verkligen inte dåligt!! Du kan gott vara stolt!! :-D

Kram Sara

Finnpajsaren sa...

Men snyggt jobbat Hampus! Min unge har inte lika bra motorik som talförmåga... så vi ska också öva, så det så. Kram!!

Hanna sa...

Nu kanske det lät som att han kan själv men det kan han inte, inte riktigt. Men jag är stolt ändå! Jag rekommenderar ett handtag till era framtida övningar.

. sa...

Heja Hampus!
Cirkus känns ju sådär om djuren inte har det bra... Hur har de det på zoo?!
Speedway gillas väl hos er, eller?! I min by är det auktion på lördag, det gillar jag :-)

Pz2 sa...

Jag skulle vara stolt också:) Om vi hade lite mer slät asfalt här istället för snea och guppiga grusvägar skulle det nog gå lite lättare att öva...
Men en granne har lite asfalt...vi kanske ska gå dit och öva...