söndag 15 mars 2009

klädkaos

Tio vuxna och sex barn under fyra år. Om man sätter in denna folksamling i vårt hus så blir det fullt av liv och rörelse. Idag har jag/vi haft hemförsäljning av kläder här. Det var en gammal kollega till mig som visade Blingokläder. Kolla in kläderna här. Alla deras kläder är ekologiska och jag häpnade över hur mycket det innebar för att kläderna skulle få kallas ekologiska. Ekologisk bomull växer tre gånger så långsamt som "vanlig" bomull och om jag nu inte missminner mig totalt så tror jag att det för 1 kg bomull gick åt 1 kg kemikalier, urk!

Jag och barnen kommer att bära våra kläder med rena samveten.

Att ha kläd"party" innebär inte bara att bjuda in ALLA man känner utan också att fixa fika till de som kommer. Jag var en kass värdinna idag, glömde att ta fram en massa av det tänkta fikat. Vad ska jag med det till? Bästa grannen M var med som lekledare till alla barnen ;-) Tack det behövdes. Om jag någon mer gång ska ha något klädparty ska jag ha det barnfritt, då kanske jag hinner umgås med de inbjudna. Kunde ju vara trevligt!



3 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Men du fick lite shoppat iaf?
Tack för radioinfon. Jag hann googla den innan :-D
Den fina ramen till bilden här nere, var får du såna ifrån?

Hanna sa...

Ramen fick jag av hon som hade photoshopkursen. Finns säkert en uppsjö att hämta gratis från nätet. Du kanske redan har googlat? Klart jag fick lite (för mycket) shoppat!

Finnpajsaren sa...

Idag var jag inne i en butik och lyssnade på hur radion lät också. Enda kruxet är att den är lite pricy... just nu iaf.
Haha, nä just ramar har jag faktiskt inte googlat på än.
Tjenis på dig.