måndag 16 mars 2009

hur tänkte jag nu

Kom hem från jobbet kvart över fem. Jag föreslår att vi ska spela ett spel, jag och Hampus. Han vägrar spela de som finns i hans hylla (han har knappt några heller så...) Okej vad spelar vi då? Ja jag vet ett roligt spel säger jag "Finns i sjön". Nu efteråt undrar jag mycket hur jag egentligen tänkte då. När jag efter mycket förklarande fick igång något som kanske kan kallas spel så lät det så här:

jag - Kan jag få alla dina fyror?
H - Nej de vill jag ha. Får jag din prinsessa?
jag - men du måste ge mig dina fyror om du har några och den där tjejen heter dam.
H - jag tar i sjön

Ja ni förstår att åldersgränsen på "Finns i sjön" ligger något över min 3,5 åring i alla fall. Hur som helst så spelade vi fram till klockan sex och då valde Hampus att titta på Disney Channel istället för Bolibompa. Okej för mej. Nu sover barnen, Bosse springer och jag bakar bröd och ska nu titta på annorlunda familjer på fyran. Hoppas på att få perspektiv!

1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

Hahaha. Roligt.
Vad gör du får gott bröd då?