tisdag 30 december 2008

bad och vad

Badkort

På eftermiddagen trotsade vi lillasysters feber (som faktiskt var lägre då). Vi åkte och badade tillsammans med kusin Nora och hennes päron. Det var bubbelpoolsvarmt i vattnet. Så skönt! Liten, febrig och trött hängde Elvira slappt i sin badring under hela besöket. Stackars barn.

Tur att det är nyårsafton imorgon så att jag kan lämna nya löften inför det kommande året. I väntan på att Bosse ska komma från jobbet med mat har jag ätit upp en halv paradisask. Blä, jag mår lite illa nu. Nya löften, som går att hålla men som ändå blir en utmaning!? Hmm jag funderar på något så tråkigt som ett köpstopp. Skulle kanske kunna slå vad med Bosse, se vem som kan hålla sig längst. Men hur ska det då gå med finanskrisen? Jag har ju ett dygn på mig att tänka. Tips någon? Förutom att sluta med godis, börja träna, äta bättre - sa jag att det blir kebab här nu? 

Inga kommentarer: