fredag 26 september 2008

torsdag

Gårdagen fylldes med innelek på förmiddagen. Hampus grejade med sitt och jag hann dammsuga och plocka undan en del. Efter lunch gick vi ut i solen. Jag la Elvira i vagnen och satte på Hampus cykelhjälmen. Själv tänkte jag sätta mig med en kopp te och läsa min nyinköpta Liza Marklund "Livstid". Det blev inte mycket med det, lilla E somnade förvisso men stora H var som en igel på mig. Han ville ha 100% uppmärksamhet och då fick han ju det såklart. Innan vi var färdiga ute hade jag kraschat min fina Hannamugg mot hårda asfalten. Dåligt!

Efter jobbet skulle Bosse ha med sig en kollega hem på mat. Inte vilken kollega som helst då utan P från Holland (eller ja han bodde faktiskt i Belgien). Vi bjöd på taco's paj. Innan efterrätten la vi båda barnen, skönt att natta barn när det tar ca 5 minuter för båda! Till efterrätt blev det "american apple pie" från Leilas bok "A piece of cake". Mycket gott och ganska snyggt!

3 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Ingen bild på den goda och snygga pajen?
Kram Anna

Hanna sa...

Tänkte ta en bild när den var nygräddad men nåt kom emellan och när den kom fram på kvällen vågade jag inte...En anledning att baka igen!

Beas sa...

Den pajen gjorde jag med mina skolelever här i veckan som avslutning på vårt "Äppeltema". De var så imponerade och åt så de nästan fick ont i magen. :-D

Jag tycker så mycket om att läsa dina små dagseskapader med barnen, det påminner mig om hur jag hade det för två år sedan. Ljuva tid...jag saknar den lite grand.

Kram Bea