lördag 27 september 2008

lite shopping

Häromdagen tog vi en promenad bort mot silosen. Målet var Kavats fabriksförsäljning. På vägen dit måste vi passera dessa bommar. Så nu har även jag förevigat höstens underbara färger. Jag kan inte se mig mätt på alla otroligt vackra träd. När vi kom fram till Kavat visade det sig att de öppnade först 14 så det fick bli ytterligare en tur fast lite senare på eftermiddagen. Vi inhandlade ett par fodrade kängor till Hampus. Det är inte bara på längden han vuxit!

Idag har det varit barnklädesloppis i Kumla. Jag var först på plats (innan de öppnat...) Fick snart sällskap av mer folk. Väl inne i lokalen dök jag på 104 bordet i hopp om att hitta lite användbara byxor till H men inte ett enda par föll mig i smaken. På Elviraborden gick det bättre. Jag fick med mig en liten påse med 5 plagg för 155 kr. Fynd? Nja men det känns okej i alla fall.

Vi har även hunnit med att uppvakta svärmor som fyllde år idag. Det bjöds på smörgåstårta och glasstårta. Det smakade riktigt bra och vi behövde inte tänka på nån kvällsmat idag.

Inga kommentarer: