måndag 15 september 2008

minnen

Häromveckan damp det ner ett otroligt välskrivet kuvert i brevlådan, adresserat till mig! Inte ofta jag får handskrivna kuvert. Det var inbjudan till klassträff med min gamla gymnasieklass. Kul, kul tänkte jag först men sen började jag fundera på vilka som jag gått med och då började jag förstå att det var rätt länge sedan vi tog studenten. Det var nämligen inte många namn som ploppade upp. Ett som dök upp på en gång var min gamla kompis E. Vi var supernära då men sedan har vi knappt setts. Nu ikväll har vi iallafall tagit igen en hel del på telefon. Skönt att prata med någon man inte sett på x antal år och det bara flyter på. Nu har en massa gamla minnen väckts till liv, drömmer jag inte om gymnasietiden inatt så vet jag inte.

2 kommentarer:

Camilla Krona sa...

Hej Hanna!
Kul med gymnasie träff.
Men det kan inte vara så länge sen du gick ut.
Nästa år "firar" jag 20 års jubileum sen gymnasiet.
blir lite inspirerad att ha träff då. Kram Camilla

Hanna sa...

Jo du det är ett bra tag sedan, 14 år för att vara exakt! Det ska bli kul att träffas, hoppas att många kommer.