lördag 10 maj 2008

sommarvärme

Åhh vad allt är lätt när det är varmt ute. Bara att öppna dörren och gå ut, eller.... Vilka shorts kan jag fortfarande ha? Har jag bara ett linne? Vad ska jag ha för skor? Hur varmt blir det i vagnen? Hur ofta ska jag smörja Hampus? Hur ser värmeutslag ut? osv. osv. Alldeles oavsett så har vi tagit oss ut. Igår besöktes stadsparken tillsammans med kompisen E. Hampus blev som ett stressat djur, han rände runt som en tok för att hinna se och göra allt.

Årets första skrubbsår
Efter stadsbesöket så åkte vi hem och kopplade på den av morfar Jan lånade släpkärran. Jag har kört den en gång förut, när jag var ung och naiv och trodde att jag kunde backa med kärra! Den här gången skulle jag bara köra framåt men ju närmare jag kom destu mer infann sig tanken:
Hur svårt kan det va?
Väl framme så backade jag in kärran på sin lilla plats, fick hoppa ur bilen ett par gånger för att se så att allt skulle gå vägen. Okej jag kan väl erkänna att jag fick köra in den för hand den allra sista biten men jag var störtnöjd ändå.

På hemmaplan vattnas det för fullt på blivande gräset. Jag har idag legat med näsan i myllan för att se om det inte är dags för de första fröna att börja gro men icke sa picke. Imorgon kanske, *längtar*.

2 kommentarer:

Sara sa...

Aj! Hur har Hampus lyckats skrapa sig i hela ansiktet?? Stackarn!
/Sara

Hanna sa...

Han och E jagade varandra i en torrlagd plaskdamm. När H ramlade tog han emot sig med näsan och liiiite med ena armbågen, näsblod i båda näsborrarna. I klass med Matildas bula!