söndag 11 maj 2008

blomning

Jag vill också ha fina fruktträd som blommar magiskt på Astrid Lindgren vis! Alla andra har det så fint i sina trädgårdar nu. Vi har en lila syren som dock inte riktigt slagit ut ännu. Förut hade vi en bedrövligt ful häggmispelhäck. Till nästa säsong ska jag ha vit syren och något pyttelitet fruktträd som blommar vackert - frukten kan jag köpa på Ica.


Saker som en 2,5 åring kan säga:

"Kära nån då" när mamma ligger halvt död i sängen pga förkylning.
"Det ser verkligen gott ut" om nästan allt som ställs på bordet (gröt, fil, mat mm.)
"Det här är min bästa favoriträtt" om nästan allt som serveras oavsett om han tycker om eller inte...Trevligt låter det i alla fall.

1 kommentar:

. sa...

Här blommar det så vackert! Tyvärr i häcken mot grannen, körsbär som självsått sig(eller hur det nu har gått till)!

Har tyvärr ingen 50, men 52-55 vet jag! Har dessutom egna 61:or men tack ändå!