torsdag 31 oktober 2019

Universal Studios & Islands of Adventure

Två dagar. Två parker. Två barn. Vi körde för fullt så mycket vi orkade. Roligt med andra åkturer, riktigt roliga roller coasters och väldigt många 3D och 4D varianter där man mest skakas runt i en nästan stillastående vagn. Vi har åkt det vi velat, vi har åkt favoriterna flera gånger. Express pass i gick till parkerna när man bodde på Hard Rock Hotel. Helt klart värt det! Härligt att glida förbi köerna, nu var inte köerna speciellt långa ändå men hellre 5-10 minuter än 20-50 min. Den längsta kön var det till deras nyaste åktur, Hagrid’s Magical Creatures Motorbike Adventures. Det var kö i 120 minuter när Elvira och jag ställde oss i den. Efter vägen hoppade vi in i singelkön och efter ca 40 minuter hade vi åkt den. Älskar singelkö. Efter lite annat åkande körde vi den faktiskt igen, då köade vi ev något längre tid ca 45-60 minuter. 
Andra dagen gick Hampus på Alvedon och satt mest i skuggan och drack läsk. Tyckte synd om honom men samtidigt vad gör man?! Han hade mobilen och wi-fi så helt dåligt var det ändå inte. Några åkturer körde vi tillsammans och Elvira körde ett par på egen hand.

Vid fyra på eftermiddagen var Hampus helt slut och vi började gå mot utgången. Elvira var dock inte nöjd utan hon och jag rusade iväg mot ytterligare några åkturer. Dagens sista blev en flumride. Jag skojar inte när jag säger att vi var HELT dränkta efteråt!

Dag 1 09-17:30
Dag 2 08:30-17:30

Vi är nöjda!!!













Inga kommentarer: