fredag 6 juli 2018

(Backup) Strandhugg

På moppe längs kusten. Vi började med den stranden som låg längst bort (av dem vi valt ut), Alyki beach. Här finns ett stort hotellkomplex som aldrig blev färdigt, alltså bara ett skelett som sedan använts av graffitimålare. Spännande ställe och okej strand. Knappt något folk. Vi promenerade sedan lite norrut mot en ”nudiststrand”. Inte mycket folk där heller, vi såg människor med kläderna på och klättrade ner. Här blev vi kvar en bra stund. En av de bästa stränderna jag besökt. Så fint! Efter några timmar moppade vi vidare. Plötsligt fladdrade något till framför mig och jag trodde att Elvira tappat en foppa när jag fick syn på moppenyckeln liggande vid mina fötter. What?! Den ramlade ur och moppen fortsatte som om ingenting hade hänt. Mycket skumt. Fick köra vidare med nyckeln i fickan. Vi hamnade sedan lite fel och fick klippbada en stund innan vi avslutade på en mycket fin strand, Mikra Vigla. Även där var det glest med folk.

En fantastisk dag. Otroligt varmt både i luften och i havet. Imorgon ska vi vila på vår ”hemmastrand” Agios Prokopios.












Lilla E är såååå brun och fin på ryggen. Undra varför?

Inga kommentarer: