lördag 23 augusti 2014

Springtävling

Idag har Östansjöloppet gått av stapeln i Motorpsskogen. Som Östansjölöpare ville jag självklart vara med, det kolliderade dock med Hampus fotboll. Mormor kallades in som barnvakt till lilla E. Kvällen innan får jag för mig att lilla E nog kan springa 1,5 km (barntävling). Mormor tillfrågas om hon kan tänka sig att följa med henne runt eftersom hon aldrig sprungit tävling förut och inte hittar i Motorp. Jo men visst skulle det gå bra.

Kl. 11:03:30 startade Elvira. Mormor fick jobba på för att hinna med. 8:53 stannade klockan på för lilla fröken Henriksen. Den fenomenala tiden räckte för att få kliva högst upp på prispallen i klassen F7. Så roligt att hon vann! Jag skiter väl i dem som kom efter henne. Min lilla unge vann!!!

Jag startade 11:26 och sprang 10 km. Min tid stannade på 49:49 och räckte även den till prispallen, dock som 3:a. Jag är nöjd. Konstig känsla det där med att känna sig nöjd efter ett lopp, men jag är faktiskt det. Lite kuperat, rätt så mycket blött i backen, långt, har ej tränat löpning på väldigt länge. (Mitt personbästa på 10 km är 48:47 och det gjort på torr asfalt.) Nöjd.

1 kommentar:

Sara sa...

Heja Elvira!! Hon är sin mamma upp i dagen! ;o) Bra jobbat av mamman också förstås! Kram