söndag 25 maj 2014

The run




Inte det minsta sugen på att springa idag. Somnade till i soffan en stund innan jag åkte mot högen. Haft grymt tunga ben och diffusa smärtor i vader och fötter de senaste löppassen. Hoppade helt över uppvärmningen och tänkte att ja ja detta får bli ett pass att lägga till handlingarna. Hängde på klungan i starten och gjorde första km på 4:30. Lite över min kapacitet med tanke på att det skulle hålla i 9 km till. Tappade klungan efter ca 3 km och sprang då på för mig själv. I slalombacken knatade jag ikapp en del herrar. De rusade ifrån mig i nerförsbacken.. Men när det var 2,5 km kvar kom jag ikapp en bra kille. Han peppade och jag hängde på honom. Han fick dra tills det var 1 km kvar då gick vi jämnsides. På upploppet ökade jag och trodde då att han släppte men icke plötsligt klampade han ikapp men icke om. Vi var båda grymt snabba den sista biten men jag kom in 1 sek före honom enligt listan :-)
Gratulationer från folk i publiken, jo men jag kom visst 3:a. Grattis till mig!!! Jag vann en tröja. 

2 kommentarer:

Camilla Krona sa...

Bra jobbat Hanna :) Grattis till tredje platsen!

. sa...

Härligt! Bra jobbat!