söndag 23 mars 2014

en prövning

Förra söndagen bestämde jag mig för att försöka låta bli med godis och annat onödigt sött. Jag är en godisråtta. En storförbrukare av godis. Jag gillar kakor. Jag småäter mest hela tiden. Illa. Illa. Riktigt illa. Men jag är också rätt envis och jag älskar utmaningar och jag är tävlingsinriktad (det visste du kanske inte...)

Sagt och gjort.

Den här veckan har jag inte ätit något godis. Inga kakor. Inte druckit läsk.
Jag valde att gå all in och försöker samtidigt rensa kroppen från lite annat skit.
Jag har begränsat kaffedrickandet till 2 muggar/dag. Jag har inte ätit några mackor. Jag har ätit mycket grönsaker. Jag har varit försiktig med mjölkprodukter. Jag har under veckan ätit frukt och druckit juice.

Resulat:
Huvudvärk.
Kanske kan jag redan känna att suget efter att stoppa saker i munnen hela tiden har minskat.
Barnens lördagsgodis kändes inte ens lockande.

Vi får se om det blir en rapport nästa söndag eller om jag gett upp då...

Inga kommentarer: