fredag 28 mars 2014

njutbart väder


 
Underbart vacker väder idag!
Elvira fortsatte uteleken när vi kommit hem från förskolan. Jag hamnade i solstolen och somnade visst där...
Prickigkorvmacka på trallkanten blev det för henne. Ett par kokta ägg och en mugg te till mig. Jag ger mig själv en klapp på axeln som även denna vecka lyckats hålla mig ifrån godis och annat sött. Det värsta är att inte kunna gå i skåpen och stoppa i sig saker. Jag inser att jag innan varit värsta skåpråttan. En skvätt chips där, ett glas dricka här, lite överblivet godis, en macka, ett gäng kex osv.
Det är en ovana som ska bort! Får se om det räcker med 21 dagar i mitt fall (ni vet munken med den röda ferrarin)

1 kommentar:

Sara sa...

Bra jobbat!! Inte är det lätt att bli av med godissug direkt... Var du intresserad av Matildas gamla slalomskidor? De är 100 cm långa och rosa med fjärilar. Kram