torsdag 2 januari 2014

bio och projekt i hemmet

Idag har jag varit på bio. Det händer typ aldrig, om inte filmen har en målgrupp som är mellan 5-10 år...
Idag var det Allan Karlsson som var huvudpersonen. Hundraåringen. Jag har lyssnat på boken som ljudbok men minns att jag fick lov att börja om lyssnandet hela tiden eftersom jag somnade så gott av den. När jag såg filmen mindes jag plötsligt hela boken. Konstigt. Filmen var i alla fall riktigt rolig, precis som boken. Jag kommer att skratta åt den i flera dagar, till mannens förtret då han inte var med och såg den. Jag bjöd med mig mamma och bästa J för att slippa sitta ensam i biomörkret.

Här hemma har vi nu påbörjat två större projekt. Det ena handlar om att rensa bort julen. Det är ännu några saker kvar att plocka undan och så ska hela rasket upp på vinden. Det andra projektet är att vända tillbaka dygnet för tre kvällspigga. Gick ganska bra ikväll. Tror att lilla E somnade 21:30. Normal tid för henne 19:30. Vi har lite att jobba på...
Imorgon ska barnen tröttas ut i vargskogen. Vi ska leta cacher och umgås med kusinerna. Vågar man hoppas på vargkontakt?! Kanske få syn på en bajs eller så. Det skulle jag nog våga.

Inga kommentarer: