söndag 14 oktober 2012

söndag

Våra barn har lekt med kompisar dagen lång. Först hade Hampus en kompis här och efter lunch gick Elvira till en kompis från förskolan, hon följde även med hennes familj på barnteater på biblioteket. Stora ungen! Hampus kompis kom tillbaka och snart dök det in en kompis till. Kan säga att tre låter mer än två men de var sams så det var okej ändå.

Eftersom söndag betyder simskola för Hampus så skickade kompisarna hem vid 16-snåret. 30 minuter simskola...tiden går snabbt och jag undrar vad de hinner med egentligen. Enligt sonen själv så kan han flyta lite men när de simmar så stöter han hela tiden i botten. Det är botten men han har i alla fall blivit betydligt tuffare i vattnet vilket är toppen.

Jag har söndagsjobbat och planerat för hela veckan, mina eftermiddagar kommande vecka består av utvecklingssamtal vilket betyder att min planeringstid går upp i rök. Självklart har jag även kollat på Solsidan och garvat gott åt switchen. Även män har problem (eller är det bara på teve?)

Dagens roligaste är att barnen idag fått en liten, liten kusin. Välkommen till världen lillkusin!

1 kommentar:

. sa...

Och plötsligt blev Harry en storkusin. Hoppas att vi får träffa liten på kalas snart!