onsdag 31 oktober 2012

kvällsjobb

Hampus och jag gjorde Kumla idag. Han hade födelsedagspengar att sätta sprätt på. Pengarna skulle gå till en klocka och redan samma dag som han mottagit pengarna så började han fundera på om han inte kunde köpa en billigare klocka...Vilken lycka idag då den lokala klockaffären hade en fin klocka till en billig penning. Med klocka på armen rusade vi in på leksaksaffären också. Så tack morfar L och G för fotbollsbilder och klocka!

Mannen i familjen hade en massa komptid att ta ut så även han har haft höstlovsledigt idag. Hela familjen bänkade sig framför teven och såg Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen. Den gillades och vissa personer har citerats i det oändliga efteråt "Vilken jädra smäll"

Onsdag betyder skridskoskola i Hallsberg. Jag passade på att hinna in på biblioteket under tiden som barnen skrinnade och pappan frös. Det är så kallt i ishallen!
När barnen lagts för kvällen plockade jag fram gitarren för att öva lite grundackord inför eventuella framträdanden för mina sjuåringar i skolan. Efter 3 timmars övande är halsen ondare än innan och fingertopparna hettar och ömmar. Ett par kvällar till så kanske jag kan spela i något som liknar tempo.

Inga kommentarer: