söndag 26 augusti 2012

en söndag hos oss

En söndag i racertempo!
Började med att samtliga familjemedlemmar vaknade hyfsat tidigt. Mysfrukost med barnteve. Klockan 9 var vi på plats vid crossbanan i Blåberga, utanför Hallsberg. Nästankusinen K skulle köra klubbmästerskap och vi har länge varit på väg att titta när han kör. Regnkläder och stövlar räckte nästan för att hålla regnet borta. Coola ungar som gasar iväg på sina små crosscyklar. Men vilket hästjobb för föräldrarna...ingenting för oss även om det såg riktigt roligt ut.

Tur att eleverna på min nya skola är välartade och hälsar på mig när jag inte känner igen dem...ännnu. Som jag klurat över halvbekanta små ansikten idag :-)

Efter lunch försvann Elvira hem till en kompis från förskolan. Både roligt och lite besvärligt när även hon ska leka med kompisar som inte bor på gatan. Hampus är hos grannkompisen och spelar tevespel för ovanlighetens skull...

Själv har jag planerat stora delar av kommande veckan och nu ska jag för sjuhundratrettiofjärde gången googla staketbilder. Lycka!

Inga kommentarer: