torsdag 3 maj 2012

bästa jobbet

Ännu en kul dag på jobbet.
Idag har jag varit på guidad visning i Officersmässen i Sannahed. Jag har också sett en gammal officersbostad från insidan och såklart hälsat på i ett soldattorp. Även skomakaren fick sig en snabbvisit. Vilken häftig historia det finns runt Sanna hed. Sånt som jag inte hade en aning om innan jag läste broschyren som finns på turistbyrån. Häftigt med en sådan historia under skolgolvet! Guiden var en eldsjäl utklädd till officerare dagen till ära. Jag (och alla barnen) provade att svinga en sabel. Kollegan och jag kom fram till att lärarsabel vore något istället för lärarleg.

Annars har dagen inneburit en del väntan, väntan på födslar. Skolans yngre elever väntar nämligen fjärilar vilken dag som helst. Idag trodde de att den första skulle "födas" men så blev det inte. Spännande är det i alla fall. De har följt varsin liten larv, till lite större larv, till puppa och snart till...fjäril. Morgondagen har alltså potential att bli riktigt rolig.

Inga kommentarer: