måndag 2 april 2012

påsklov

Påsklov. Smakar härligt i munnen.
Dagen har gått i en rasande fart. Barnen och jag gjorde upp ett schema medan vi åt frukost. Enligt schemat (som såklart sprack redan innan fruktstunden...) skulle vi göra oss iordning, rita/pyssla, äta frukt, leka fritt, laga lunch, bygga lego.
Nu blev det istället en tur till tippen med gammal julgran, frigolit och aska. Lätt ordnat när man väl tar sig tid. När vi kom hem fick vi sällskap av kompis till barnen. Till och från har de sedan lekt hela dagen, kanske inte så konstigt att kvällen avslutades med gråt och hårda ord från min lilla E. Hon var klappslut kl. 19. När barnen lekte så passade jag på att ta ett par fönster på utsidan och även bilen fick sig en behövlig omgång med tvättsvampen. Mina händer höll på att trilla av pga köld.

En timmes skön TRX har jag kört ikväll, alltid spännande att se om det blir träningsvärk eller inte. Idag försökte jag köra på så mycket som möjligt hela tiden, inte mesa för att orka. Nästa gång ska jag inte ha fotspa samma dag som träningen, fötterna gled så fint på mattan. Inget bra!

Inga kommentarer: