tisdag 3 april 2012

mera träning

Har just kommit hem från en fantastisk löprunda, eller ja ganska fantastisk iallafall.
11,7 km blev det på straxt under 60 minuter. Kraftig nedjogg sista 1,7 km. Jag klarade milen på 49:19. Såklart satsade jag allt på att ta mitt pers från blodomloppet i höstas (48:47). Nära och med ordentlig uppvärmning så hade det nog gått. Nu kanske inte varje träningsrunda ska resultera i rekord men kul är det. Testade en ny app, Endomondo, funkade kalasbra. Jag ställde in ett mål på 10 km och en röst läste upp varje km-tid samt förväntad sluttid. Vilket säkert bidrog till att jag ökade på stegen.

Endorfinerna rusar runt i kroppen och jag njuter!

2 kommentarer:

. sa...

Heja heja!

Låter som en riktigt bra app, som jag kanske skulle behöva prova...

Sara sa...

Wow! Bra jobbat! Jag kämpar för fullt för att komma igång...