söndag 8 april 2012

lov = träning

Jag kan konstatera att jag haft en bra träningvecka, kvantitet mest men även kvalitet.
Tre löppass, två styrkepass och ett innebandypass. Tur att det är lov ibland så att man hinner. På sportlovet kom jag iväg till Gym & cardio för första gången. Inget jag ångrar, jag stormtrivs där med instruktören och träningskompisarna. Kul att träna i grupp! Att det är tur att jag har lov är inget att skämta om för nu går jag in i en tung jobbperiod med omdömen som ska skrivas, bedömningar som ska göras, utvecklingssamtal som ska hållas och under tiden ska gärna lektioner planeras, genomföras och efterarbetas. Dygnets timmar skulle behöva utökas för att allt ska rymmas.
Ja just det lite vattkoppor på det. Snälla mamma har sagt att hon kan hjälpa till med vabbandet för har vi "tur" så drabbas ju även Hampus av prickarna. Två-tre veckor med vård av barn om vi har otur.

Snart är det den 21 april och Kumla stadslopp. Är jag anmäld? Nej men det är inte för sent än hoppas jag. 5 km ska det bli, i ett rasande tempo är tanken.

1 kommentar:

jonna formerly known as finnpajsaren sa...

Jag har en öppnad "vattkoppsmeducin" här om du vill ha. Pox Clin heter den och ska tydligen lindra. Vi har haft vårt så den kommer slängas annars. Hojta till om du vill ha den. Kostade typ 200 spänn på Apoteket nämligen...