måndag 16 april 2012

kvällsjobb

Har ägnat all min lediga tid ikväll åt jobb. Det är inte så att jag skaffat ett extraknäck vid sidan av utan det är mitt ordinarie arbete. Eller vad sägs om att ha sytt en fana? En lärares vardag! Jag strök den också. Nu har jag suttit vid datorn med läroplan/kursplan i högsta hugg och försökt få ner något som kan liknas vid ett skriftligt omdöme men det vill sig inte alls. Kan bli fler innehållslösa kvällar känner jag. Min kollega panikade ur sig lite ångest om dessa omdömen idag och jag sög åt mig...Kanske hinner jag sitta ett par timmar imorgon också efter att jag varit i kyrkan och sett mina elever dubbas till riddare mellan kl. 18.15-19.30 också det måste ju räknas till en lärares vardag, eller?

Idag har lilla E varit hos farmor och farfar. Imorgon ska hon gå på förskolan igen efter ett uppehåll på 17 dagar. Skönt!

Inga kommentarer: