lördag 24 mars 2012

lite egentid

Båda barnen har fått egentid idag. Både med mamma och med pappa. Vad jag gjorde med barnen kommer här:
Efter lunch tog Hampus och jag en lång cykelrunda på varierat underlag...jag fick leda båda cyklarna ett stycke. Hampus skötte sig finfint och var så glad och nöjd över nya faran. Vi belönade oss med en glass i vårsolen. "Jag älskar ljudet av bäcken" sa min gulliga unge som ju faktiskt gillar att vara ute, gillar att vara i skog och mark så länge man inte säger att det är just det man är :-)

Elvira och jag tog bilen till landet. Vi inspekterade min barndoms bäck och fårhage. Det var sig inte likt. Bedrövligt tyckte jag först men sen förlikade jag mig med tanken och tyckte att det var okej. Jag tom hittade på ett projekt, att rensa i bäcken så att mina barn kan få leka där jag lekte som liten. Vatten är ju bland det roligaste som finns. På påsklovet blir det en rensardag, undrar just om det är jag eller barnen som kommer att kratta bort flest pinnar? Dagens roligaste med Elvira var när vi kollade gamla fotoalbum från när jag var bebis. Jag pekar och säger att där är jag. Elvira vänder på huvudet och tittar på mig "men mamma du har ju inte samma kläder".

Inga kommentarer: