tisdag 13 mars 2012

bästa mamman

Vilken toppmamma mina ungar har!

Cyklade för glatta livet hem från jobbet i halv storm (det blåste iaf mycket motvind). Fick locka och pocka med mig det lilla monstret. Lovade att ta fram såpbubblor hemma för att få med henne...fritids var ute och blåste och det såg ju så roligt ut. Cykeltävling hem med Hampus, går alltid bra eftersom jag vet att det gäller att låta honom vinna. Väl hemma blev det till att plocka fram fjolårets bubblor. När vi blåste för glatta livet kom det två killar från gatan bredvid. Det var inte så svårt att få med dem i såpbubblejakten. Jag stod på gatan och hade fyra barn som jagade mina bubblor. När ett par burkar tippats ut och jag frös om händerna styrde vi om till landbandy. Goa ungar som jag aldrig (?) sett förut. Både Hampus och Elvira uppskattade sällskapet och vi var ute i en dryg timme innan kompisarna blev hämtade och vi gick in för att laga kvällsmat.

Inga genvägar i köket idag. Supermamman skalade potatis och gjorde eget mos. Tinade köttfärs och gjorde färsbiffar i tomatsås. Kul att laga mat när barnen är hungriga och tycker om maten. Ingen matlåda till Bosse ikväll.

3 kommentarer:

Sara sa...

Underbart! :-) Kram!

Hanna sa...

Nu vet ju jag att du säkert aldrig kört mamma scans köttbullar och pulvermos, men här händer det titt som tätt känns det som. tack och kram

Sara sa...

Hahaha! Nä, pulvermos är jag inte mycket för, tar ju heller inte så lång tid att göra eget! Köttbullar däremot rullar jag inte speciellt ofta! (Läs: Eventuellt till jul...)